niedziela, 19 października 2014

Chleb z oliwkami i dynią

16 października jest obchodzony Światowy Dzień Chleba. Nie wiedząc o tym, upiekłam chleb bezglutenowy:



  • 2 szkl mąki bezglutenowej - u mnie jaglana - 1 szkl, gryczana - 1/2 szkl i amarantusowa - 1/2 szkl
  • koło 3 szkl mleka - u mnie domowe kokosowe
  • 2 łyżeczki drożdży
  • 2 łyżki oleju
  • po garści nasion słonecznika, lnu i pestek dyni
  • 2 łyżki mielonego lnu
  • sól 
  • nasiona pokrzywy
Ciepłym mlekiem zalewam drożdże z łyżeczka ksylitolu, dodaję mąkę, olej i mieszam po czym w misce ląduje reszta składników. Ciasto ma być gęste. Wylewam na blaszkę wyłożona papierem i zostawiam do wyrośnięcia.



Wierzch chleba posypałam pestkami dyni, krążkami oliwek i czarnuszką. Piekłam kolo 45 min. Przez 20 min w 150 st C, potem zwiększyłam na 180 st. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz