niedziela, 26 października 2014

Ciasto z fasoli z kremem z awokado

 Ciasto z fasoli "chodziło" mi po głowie od jakiegoś czasu, w końcu się za nie zabrałam i wyszło coś takiego:


  • 2 puszki fasoli czerwonej lub 500 g gotowanej
  • 2 dojrzałe banany
  • 10 namoczonych daktyli
  • 1 szkl wody
  •  4 łyżki oleju
  • 4 łyżki mąki kukurydzianej
  • ok 1,5 szkl mąki jaglanej
  • 3/4 szkl mąki kokosowej - mogą być wiórki 
  • 4 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki sody
  •  cynamon
  • imbir
Mokre składniki zblendowałam na pastę, potem po woli dorzuciłam suche i po wymieszaniu wyszło gęste ciasto. Przełożyłam je na płaską blaszkę wyłożoną papierem, posypałam pestkami dyni i orzechami włoskimi. Piekłam koło 40 min w 180 st C. Po wystudzeniu przekrawam ciasto na dwie części.


Krem
  • 2 awokado - pestki suszymy. Można zrobić przyprawę lub macerat:)
  • 3/4 szkl namoczonych daktyli
  • 4 łyżki kakao
  • sok z 1/2 cytryny
  • 3/4 szkl zblendowanych na pastę dowolnych orzechów
Wszystkie składniki miksuję na gęsty krem i smaruję nim ciasto. Można dodać dowolne przyprawy, jednak nie dużo bo w cieście jest wyczuwalny cynamon i imbir.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz