wtorek, 28 października 2014

Emulsja odmładzająca z pestkami winogron

Pestki winogron - zawierają kilkaset różnych składników odżywczych zwanych OPC - oligomeryczne proantocyjanidyny, nazywanych także „super utleniaczami", ponieważ efekt ich działania jest kilkadziesiąt razy większy od witaminy C i E.


Pestki maja zastosowanie w kosmetyce i medycynie: 

  • wzmacniają pękające naczynia krwionośne
  • zmniejszają ilość rakotwórczych nitrozoamin występujących np w wędlinach
  • obniżają poziom histaminy
  • wzmacniają wiązania kolagenowe w skórze
  • zmniejszają ryzyko wystąpienia zatorów
  • wspomagają gojenie się ran
  • zapobiegają szkodom powodowanym przez wolne rodniki.
Jest to produkt mający mnóstwo zastosowań, ale najważniejsze z nich to działanie:
  1. przeciwutleniające
  2. przeciwbakteryjne
  3. przeciwnowotworowe
  4. przeciwzapalne
  5. przeciwwirusowe
  6. przeciwalergiczne
  7. rozszerzające naczynia krwionośne 
Można je spożywać po ususzeniu lub w postaci wyciągu olejowego.


Moja metoda polega na zebraniu pestek - ze swoich winogron, wysuszeniu ich i zmieleniu i zrobieniu maceratu olejowego. Wykorzystałam go  do stworzenia emulsji magnezowej o działaniu ujędrniającym i odmładzającym skórę.


  • 10 łyżek chlorku magnezu
  • 12 łyżek wody różanej - zalałam nią magnez i przelałam do butelki. Następnie dodałam:
  • 5 ml oleju z alg focus
  • 40 kropli wyciągu z marchwi
  • dopełniłam butelkę wyciągiem olejowym z pestek winogron


Przed użyciem wstrząsnąć, aby obydwie fazy się połączyły. Emulsja lekko brązowi skórę dzięki wyciągowi z marchwi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz