środa, 5 sierpnia 2015

Białe mydło, czyli kokos, shea i wosk w natarciu

Zabawy z białymi tłuszczami zaczęłam już jakiś czas temu. Nie stosuję sztucznych barwników do mydeł, więc aby osiągnąć jasna barwę, trzeba było pomieszać same jasne tłuszcze. Rozmowy na "pianie" też pomogły i utwierdziły, że da się to zrobić. A więc...

Masa barwiona olejem z marchwi, spiruliną i olejem wawrzynowym


Białe mydło składa się z:
  • 30% kokosa
  • 30% shea
  • 30% oliwy pomace
  • 5 % rycyny
  • 5 % wosku sojowego
Ług:
  • 380 g wody
  • 140 g NaOH

Mydlane jajeczko

 Dużo możliwości barwienia masy, wspaniała zabawa i kolejne przeszkody pokonane :)

Mydlane łakocie


Babeczki wykonane w dwóch etapach - 1 dnia wlałam masę do formy po ciastkach, wyciągnęłam i po kilku dniach napełniłam je białą masą i podrapałam patyczkiem. Efekt zaskakujący i kolejni ludzie nabrani... trzeba ostrzegać, że to mydło a nie ciastka :)

Z dodatkiem węgla kokosowego i oleju z marchwi

Jasny niebieski kolor uzyskuje się poprzez dodanie małej ilości węgla aktywnego do masy, jak to ktoś napisał - dżinsowy niebieski.

Mozaika mydlana

Tu zaszalałam i do barwienia mydła użyłam... przecieru pomidorowego.

Możliwości barwienia mydła naturalnymi składnikami jest mnóstwo a wszystko zależy od wyobraźni i zasobów naszej kuchni.... i spiżarni :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz