piątek, 6 marca 2015

Zielona kanapka pełna wiosny

Poezja smaku - oto jak mogę opisać tą kanapkę. Przenikają się tutaj kakaowe nuty lekko słodkiego chleba z czosnkowym musem z awokado podkreślone nutą szczypiorku i łagodnym smakiem kiełków słonecznika.Przekąska swymi odcieniami zieleni raduje oczy i serce, przybliża wiosnę, która niedługo nadejdzie...

Chleb czekoladowy:
  • 2 szkl musu z dyni - ugotowana i zblendowana dynia
  • 4 łyżki oleju
  • 2 łyżki octu
  • 4 łyżki skrobi  ziemniaczanej
  • 1 łyżka kakao
  • szczypta zmielonych goździków, sól, nasiona pokrzywy
  • ok 1 szkl mąki - u mnie z soczewicy
Zblendowałam wszystkie składniki, dodałam mąkę - tyle aby ciasto było bardzo gęste, wlałam do foremki wyłożonej papierem i posypałam czarnuszką. Piekłam kolo 40 min w 180 st C.



 Mus z awokado:
  • 1 awokado
  • masło kokosowe - twarda cześć mleka kokosowego z puszki
  • 3 ząbki czosnku
  • szczypta soli i pieprzu
  • 1 łyżka octu winnego - u mnie czosnkowy
  • 2 łyżki oleju lnianego
Wszystkie składniki blenduję, na końcu wlewam olej lniany i przekładam do słoika i wstawiam do lodówki. Masa nabiera konsystencji puszystego musu, który pięknie rozsmarowuje się na chlebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz