środa, 4 lutego 2015

Sos dyniowy do makaronu - pyszzzzzzzzzzzny i mieszanka chwaściano - prowansalska

Sos wykonuje się bardzo prosto i szybko. Trzeba mieć tylko ugotowaną wcześniej dynię, mrożona też może być choć to już nie ten smak i energia :)

  • dynia zmiksowana na mus - dowolna ilość
  • po pół szkl pestek słonecznika i dowolnych orzechów - dałam nerkowce - zblendować na mąkę
  • czerwona papryka, zioła prowansalskie, nasiona pokrzywy, sól,
  • 2 łyżeczki płatków drożdżowych
  • 2 łyżki oleju
  • łyżka octu winnego - u mnie Czosnkowy
  • natka pietruszki
 

Wszystkie składniki oprócz natki zmieszać dokładnie dodając wody do uzyskania pożądanej konsystencji. Zagotować, wymieszać z makaronem z warzywami i posypać natką pietruszki.

Zrobiłam mieszankę ziół prowansalskich z własnymi dodatkami :)
  • po 3 łyżki nasion pokrzywy i  kobylaka
  • po 2 łyżki tymianku, rozmarynu, cząbru, kwiatów lawendy, estragonu, bazylii, mięty
  • po 1 łyżce nasion kopru włoskiego, hyzopu i szałwii
  • garść liści laurowych
Zblendowałam delikatnie i przełożyłam do słoiczka. Pyszna przyprawa gotowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz