piątek, 15 sierpnia 2014

Co zrobić z nawłoci?

Oczywiście herbatkę, macerat czy miód. Gosia z Ziołowej Wyspy ma na nią super przepisy, wiec zachęcam do przeczytania.


U mnie powstaje sok z mirabelek, nawłoci, imbiru, bazylii fioletowej i ksylitolu. Przekładałam warstwy śliwek ziołami i zasypywałam kilkoma łyżkami ksylitolu.



Przygotowałam także ocet z nawłoci z sokiem z pomarańczy i mandarynek. Dodałam też łyżkę cukru, aby pobudzić fermentację.


Po pracowitym pobycie w kuchni, czas na piękne widoki nieba:










 Fascynujące kolory...


4 komentarze:

  1. Witam...znasz jakieś zastosowania octu z nawłoci? Wygląda świetnie. Pozostałe zdjęcia równie ciekawe.
    Pozdrawiam Cię. Andrzej

    OdpowiedzUsuń
  2. Ocet z nawłoci ma takie zastosowanie jak sama nawłoć :) czyli masa dobra. Świetnie radzi sobie z zapaleniem pęcherza czy innymi problemami z układem moczowym więc może byc wsparciem w ziołowej kuracji w tym temacie. Dziękuję za miły komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez chętnie zrobię ocet z nawłoci ale w przyszłym roku, za późno wpadłam na twój Blog. U ciebie wszystko wydaje sie poste, chętnie będę korzystała z twoich rad i przepisów. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo interesujący i prosty przepis na sok z mirabelek. Czy mogłabyś zdradzić jak długo stał słoju?

    OdpowiedzUsuń