sobota, 19 lipca 2014

Mnóstwo dobra z chwastów - akcja "Chwast na medal"

 

Bardzo uświadamiająca akcja, chwaląca naturę i właściwości chwastów ale i całego świata roślin. Sprawdza się nasza wiedza i  kreatywność, a wykorzystanie tych cudów Matki Natury ogranicza tylko nasza wyobraźnia :)
Z mojej wyprawy po chwasty i kwiaty przywiozłam mnóstwo roślin.

Co z tego wynikło?

Na pierwszy ogień poszła taka mieszanka:
  • pokrzywa
  • skrzyp
  • wrotycz
  • liście orzecha włoskiego
  • czosnek
Zrobiłam z niej gnojówkę dla roślin ogrodowych, która dzięki swojemu składowi działa przeciwbakteryjnie, przeciwgrzybicznie i wirusostatyczne, zawiera witaminy i sole mineralne, chroni przed chorobami grzybowymi i szkodnikami, wzmacnia rośliny i chroni przed chlorozą. Stosować 1 : 10 lub 1 : 20, dokładniej można poczytać tutaj tutaj i tutaj. 
 

Przygotowałam nalewkę z:
  • wrotycza
  • imbiru
  • lawendy
  • oregano
  • ekstraktu waniliowego


Zalałam olejem skrzyp, będzie macerat do kremów. 


 Octem potraktowałam wrotycz - przyda się do mikstury oczyszczającej i do kosmetyków.


Nalewka z dziurawca i ekstraktu waniliowego - można kapnąć bezkarnie do ciasta, toż to dla zdrowia:) 


Nalewka z wrotycza i ekipy - ujęcie z alko:) 


A na koniec coś do użycia od razu -  "przyprawa piękna"
Zawiera: 
  • składniki odżywiające skórę, włosy i paznokcie
  • błonnik
  • witaminy
  • nasiona usprawniające działanie wątroby
  • działa antyrakowo


W jej składzie znajduje się:
  • skrzyp
  • nasiona pokrzywy
  • nasiona szczawiu
  • pestki arbuza
  • czosnek suszony
  • nasiona papryki
  • kurkuma
  • sól himalajska
  • sezam porażony
  • tymianek
  • rozmaryn
  • ostropest
Sypałam po łyżce każdego składnika, zmieliłam w blenderze i wrzuciłam do słoiczka. Pyszna i zdrowa ta przyprawa. Takie lubię:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz