poniedziałek, 19 stycznia 2015

Zupa z boczniaków - pyszna i sycąca

Zrobiłam pyszną, sycącą i zdrową zupę z boczniaków. Nie przepadam za gotowaniem zup, ale takie rarytasy z radością uwarzę  nie raz:).

A co potrzeba aby ją wykonać?
  • dowolna ilość boczniaków - pokroić w paski
  • po 2 średnie marchewki i pietruszki, kawałek selera - zetrzeć na tarce
  • kalarepka
  • 1 papryka
  • por
  • kostka drożdży
  • 1 szkl mąki z soczewicy - może być cała, ale wcześniej lepiej ją ugotować
  • kolendra, czarna sól, pieprz, majeranek, liść laurowy i ziele angielskie, nasiona pokrzywy - zmieliłam


Por pokroiłam w paski, paprykę i kalarepkę w kostkę i poddusiłam na oleju kokosowym, dorzuciłam boczniaki, zalałam wodą. Mąkę z soczewicy zmieszałam ze szkl wody aby w zupie nie powstały gluty i gotowałam koło 15 min. Dorzuciłam kostkę drożdży, dodałam przyprawy i chwile podgotowałam aby zupa nabrała aromatu. Taka zupa wystarczy za samodzielny posiłek dzięki soczewicy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz