piątek, 18 lipca 2014

Ciasto ze skórką arbuza

Arbuz jest pyszny i sycący, idealny na upały. Jemy go prawie codziennie, a że zostaje z niego masa skórek, więc pomyślałam na co by je przetworzyć i wymyśliłam ciacho. Bezglutenowe i wegańskie.


  • 1 szkl mąki jaglanej
  • 1/2 szkl mąki gryczanej
  • 1/2 szkl mąki ryżowej
  • 1 łyżeczka sody
  • 2 łyżki octu
  • 1 szkl słodzidła - ja miałam ugotowane porzeczki ze startą skórką z arbuza. Może to być dżem czy owoce suszone.
  • 1 szkl startej skórki z arbuza
  • 1/2 szkl kefiru - u mnie wodny kefir z alg. Może być mleko roślinne
  • 2 łyżki suszonej mięty - zmieliłam w blenderze na proszek
Wszystkie składniki mieszam w misce, przekładam do blaszki wyłożonej papierem. 
Piekłam ciasto 50 min w 180 st C.


A ciasto lubi coś słodkiego na wierzchu więc zrobiłam masę:
  • 3/4 szkl namoczonych przez noc daktyli - wody nie wylewamy
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki sproszkowanej mięty
  • 2 łyżki ekstraktu z cytryny i lawendy
  • 4 łyżki oleju kokosowego
Oczywiście miksuję na gładko w blenderze, smaruję ciasto. Ozdobiłam je serduszkami z mięty i orzechami nerkowca.



Zrobiłam także lemoniadę do picia, widoczną w tle:
  • sok i miąższ z grejpfruta
  • woda z daktyli odlana wcześniej
  • 1 burak pokrojony w drobniutkie plasterki
  • woda
  • świeża mięta
Składanki wrzuciłam do dzbanka, wymieszałam i gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz