sobota, 12 lipca 2014

Ekstrakt z lawendy, cytryny i ... bazylii

Postanowiłam zrobić kolejny ekstrakt alkoholowy, 
tym razem z:

  • skórek z 3 cytryn, obranych cieniutko bez albedo (białej skórki). Pokroiłam je na drobno.
  • 4 łyżek suszonej lawendy - wymieszałam ze skórkami
  • garści liści bazylii fioletowej
Mieszaninę podzieliłam na 2 równe części i wrzuciłam do słoików. Do jednego z nich dorzuciłam porwane listki bazylii i zalałam alkoholem do połowy wysokości słoiczków. Może być to dowolny alkohol - spirytus, wódka, rum itp. Ekstrakt nabiera mocy przez minimum 2 tygodnie, choć im dłużej stoi, tym bardziej jest aromatyczny.




Tutaj miesięczny ekstrakt z lawendy i skórki cytrynowej, pięknie pachnie.  I niepozornie wygląda jak herbatka:)

Zapraszam do kreatywnego ekstrahowania własnych mieszanek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz