sobota, 27 grudnia 2014

Wegańskie i bezglutenowe potrawy na święta

Jako wieloletnie wegetarianka, przyzwyczaiłam się do Wigilii bez karpia, śledzia czy w ogóle ryb. Mięs nigdy nie jadło się u nas w święta i tak pozostaje do dziś. Co więc zrobić do jedzenia na świąteczny stół? Jak dla mnie dobra byłaby każda potrawa, którą jem na co dzień, bo uważam, że zdrowo, kolorowo i smacznie trzeba jeść codziennie a  nie tylko od święta. Tym bardziej objadać się jakimiś wymyślnymi i skomplikowanymi potrawami, które wymagają masy czasu i obróbki, tracąc przy tym swoje wartości odżywcze.
Co więc przygotowałam w tym roku ciekawego?

  • Siemieniuszka, czyli zupa z konopi siewnej. 
  • Boczniaki z warzywami korzennymi.
  • Seler w occie jabłkowym.
  • Kompot z suszu ze świeżym imbirem i ananasem.
  • Jagielnik - coś na kształt sernika z obłędnym sosem orzechowym. Przepisy uzupełnię z czasem :)
Dodatkowo zrobiłam masło orzechowe ze zmiksowanymi owocami z kompotu, których zostało masę( słoik z lewej). Na pewno później je wykorzystam. Resztę masy kompotowej zmiksowałam, przelałam do słoików i zagotowałam. Pyszna i obłędnie pachnąca będzie wypełniaczem naleśników czy  posłuży jako masa do przełożenia ciasta :).



A co u Was pojawiło się na świątecznym stole?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz