niedziela, 28 grudnia 2014

Jagielnik z obłędnym sosem orzechowym

Przepis jest bardzo prosty, a ciasto wychodzi smaczne. Nie wiem czy smakuje jak prawdziwy sernik bo dawno takiego nie jadłam ale skoro rodzinie smakował to chyba jest ok.
  • 1,5 szkl kaszy jaglanej ugotowanej na wodzie ze szklanką orzechów - u mnie nerkowce
  • 1,5 szkl rodzynek - namoczyć na noc lub zalać wrzątkiem aby napęczniały

 Zmiksować ugotowaną masę z:
  • 1 szklanką mleka roślinnego
  • 1szkl kefiru wodnego - jeśli ktoś nie ma, można dodać wody z octem jabłkowym - 2 łyżki na szklankę
  • 1/2 szkl słodu - u mnie ryżowy, może być cukier jak ktoś używa
  • 4 łyżkami ekstraktu waniliowego - u mnie taki KLIK
  • 4 łyżkami oleju kokosowego - roztopionego
  • 2 łyżkami soku z pomarańczy
  • ok 1 szkl skrobi - masa ma być gęsta ale łatwo musi się wylewać
  • na koniec dodać namoczone rodzynki, wymieszać delikatnie i wylać na blaszkę
Piec w 180 st C koło 1 h.


Sos orzechowy:
  1. uprażyć orzechy laskowe
  2. wyłożyć na ściereczkę i pocierać aby zeszły łupki
  3. zblendować z odrobiną słodu lub cukru i łyżką oleju
  4. wyłożyć na ciasto


Dodatkowo posmarowałam wierzch ciasta masłem orzechowym z owocami z kompotu wigilijnego, czyli był sernik podwójnie orzechowy :) A na wierzchy płatki migdałowe. Orzechowe niebo...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz