niedziela, 27 lipca 2014

Chleb bezglutenowy ze skórką arbuza

Wróciłam z wakacji z głową pełna pomysłów:). 
Zostało mi trochę skórek, znacznie więcej niż trochę więc odłożyłam 1 szklankę startej na tarce skórki i uczyniłam chleb. Z reszty usmażyłam konfitury z ananasem i bananami. 
Przepis na chlebek jest następujący:


  • 1 szklanka startej na tarce skórki arbuza
  • 1 szkl mąki jaglanej
  • 1/2 szkl mąki kukurydzianej
  • 1/2 szkl mąki ryżowej
  • 1 łyżeczka sody
  • 3 łyżki octu - u mnie bazyliowy
  • 2 łyżki  przyprawy piękna
  • 2 łyżki zmielonego lnu
  • ok 1 szkl wody
Wszystkie składniki wymieszałam w misce dolewając tyle wody, aby wyszło gęste ciasto. Przelewam je do blaszki wyłożonej papierem i liśćmi chrzanu. Na wierzch tez układam kołderkę z tych liści. Piekę 50 min w 180st.



 Po upieczeniu wygląda pięknie, a jak pachnie.... Przykrycie góry liśćmi zapobiega pękaniu ciasta. Jak pęknie to nic się nie stanie, ale że u mnie sporo chrzanu rośnie a ja daję szanse każdemu zielonemu listkowi, to taki chleb o pięknym wzorze dziś jadłam.



Pastę zrobiłam ze słonecznika, oleju kokosowego, pomidorów z cukinią i przypraw. 
Upiekłam też taki chlebek ale ze startym selerem, równie pyszny:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz