środa, 2 lipca 2014

Sałatka ze skórki arbuza - w occie owocowym

Jako wielbicielka octów ( od niedawna - jakiś rok, mimo, że rożne octy produkuje od 5 lat:), postanowiłam zacząć dzielić się moją pasją nie tylko w zakresie tworzenia własnych przetworów, ale także przygotowywania pysznych dań wegańskich bezglutenowych, tworzenia mieszanek przyprawowych, robienia własnych kosmetyków, tworzenia cudaków z mas plastycznych, wytwarzania " czegoś z niczego", oraz pokazywania masy innych ciekawych rzeczy. Czyli to, czym żyję na co dzień -  co jest moja pasją.


I tu pojawia się pierwszy wpis na wykorzystanie octu owocowego,
tym razem ŚLIWKOWO - IMBIROWEGO, zrobionego rok temu.

Sałatka ze skórki arbuza:
  •  biała skórka arbuza pokrojona w kostkę - zieloną skórę cieniutko obieramy
  • 1 cebula pokrojona w kostkę
  • 1 papryka czerwona pokrojona w kostkę
Można dodać inne warzywa: ogórki, pomidory - najlepiej koktajlowe, dynię, marchewkę, czosnek itp. Pokrojone warzywa mieszam w misce i wsypuję do słoików. Wlewam do każdego słoika po 1 - 1,5 łyżki oleju i zalewam gorącą zalewą.

 


Zalewa:
  • 2 szkl wody
  • 1 szkl octu - może być jabłkowy, ziołowy, owocowy
  • 2 łyżeczki przyprawy curry
  • 1 łyżeczka papryki, może być wędzona
  • 1 łyżeczka kolendry
 Wszystkie składniki wymieszać, zagotować i zalać sałatkę. Pasteryzowałam 10 minut.



Taką sałatkę zjadam jako warzywka do obiadu, dodaję do sosu pomidorowego lub do sałatki ziemniaczanej z  sosem jaglanym.




     
                Zakochaj się w octach   tak jak ja:)







2 komentarze:

  1. Dzień dobry:) ja dopiero zaczynam przygodę z octami dzięki Inez ale jest obiecująca.
    Powodzenia z blogiem.
    Pozdrawia wegetarianka od lat wielu weganka od 1,5 roku:)
    Czekam na więcej wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją inspiracją te jest Inez, choć octy robię od około 5 lat, ale nie takie wymyślne jak teraz. Mam już plan następnych postów, więc nie będziesz zawiedziona. Dzięki za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń