niedziela, 13 lipca 2014

Placuszki z cukinii z sosem porzeczkowym raw

Dostałam dziś młodziutką cukinię i postanowiłam zrobić z niej placuszki.


Ciasto:
  • 1/2 szkl ugotowanej kaszy gryczanej, może być dowolna która została np z obiadu 
  • 5 łyżek mąki z ciecierzycy - może być dowolna
  • 4 łyżki oleju
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • czarna sól
  • woda - ilość taka by powstało gęste ciasto
Wszystkie składniki zmiksowałam w blenderze na gładko.




Pokroiłam cukinię na plastry 0, 5 cm grubości, obtaczałam w cieście i smażyłam na oleju koksowym. Nie soliłam ich wcześniej, zmiękły podczas smażenia.
Sos:
  • 1/2 szkl namoczonego słonecznika
  • 1 szkl porzeczek
  • 2 łyżki oleju
  • dowolny słód - dałam dżem daktylowo - różany
  • kilka kulek marynowanego pieprzu
  • dowolne przyprawy
  • odrobina wody jeśli masa jest za gęsta
Zmiksowałam składniki w blenderze i nałożyłam na lekko przestudzone placuszki.



Chrupiąca skórka, miękkie w środku i słodko - kwaskowy krem... Pyszne i zaskakujące:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz