wtorek, 15 lipca 2014

Schrup sobie liścia


Jestem zachwycona filmem " Smażone, zielone pomidory" z Kathy Bates. Nawet robiłam takie pomidory i bardzo mi smakowały. A że pomidorów jeszcze nie ma , postanowiłam zrobić chrupki z liści pomidora. Zawierają tomatinę, a o jej właściwościach pisze Inez:

 Tomatina ma zdolność redukowania komórek rakowych,  obniża poziom złego cholesterolu, a także wiąże cholesterol w przewodzie pokarmowym. Zielone części pomidora powinny stać się numerem 1 na liście potraw osób ograniczających cholesterol: cholesterol zawarty w pożywieniu nie wchłania się w obecności tomatiny. To brzmi tak pięknie, że Japończycy produkują preparat z suszonych liści pomidorów (suplement diety).
Zachowaj umiar w spożywaniu zielonych pomidorów i liści pomidora – dawki powyżej pół kilograma są szkodliwe.



Placuszki zrobiłam następująco:
  1. umyłam liście pomidora
  2. zrobiłam ciasto z mąki z ciecierzycy, wody, soli, pieprzu i ziół prowansalskich. Ciasto ma być gęste, tak by nie spływało z liści
  3. zanurzałam listki w cieście i smażyłam na oleju koksowym
Można użyć dowolnej mąki - groszkowej, z soczewicy, lub zrobić tradycyjne ciasto na naleśniki, jednak mąka z ciecierzycy powoduje, że placuszek jest chrupki, choć po pewnym czasie ciasto mięknie.

Do chrupek zrobiłam surówkę z:
  • 1 marchewki
  • 1/2 selera
  • 1 jabłka
  • 1/2 mango
  • kilku liści pomidora
  • łyżki octu ananasowo - miętowego
  • łyżki oleju pistacjowego


Warzywa starłam na tarce, mango  i liście pokroiłam po czym skropiłam octem i olejem. 
Słodkawa surówka świetnie uzupełnia te placuszki. 

Polecam ten zestaw