wtorek, 15 lipca 2014

Schrup sobie liścia


Jestem zachwycona filmem " Smażone, zielone pomidory" z Kathy Bates. Nawet robiłam takie pomidory i bardzo mi smakowały. A że pomidorów jeszcze nie ma , postanowiłam zrobić chrupki z liści pomidora. Zawierają tomatinę, a o jej właściwościach pisze Inez:

 Tomatina ma zdolność redukowania komórek rakowych,  obniża poziom złego cholesterolu, a także wiąże cholesterol w przewodzie pokarmowym. Zielone części pomidora powinny stać się numerem 1 na liście potraw osób ograniczających cholesterol: cholesterol zawarty w pożywieniu nie wchłania się w obecności tomatiny. To brzmi tak pięknie, że Japończycy produkują preparat z suszonych liści pomidorów (suplement diety).
Zachowaj umiar w spożywaniu zielonych pomidorów i liści pomidora – dawki powyżej pół kilograma są szkodliwe.



Placuszki zrobiłam następująco:
  1. umyłam liście pomidora
  2. zrobiłam ciasto z mąki z ciecierzycy, wody, soli, pieprzu i ziół prowansalskich. Ciasto ma być gęste, tak by nie spływało z liści
  3. zanurzałam listki w cieście i smażyłam na oleju koksowym
Można użyć dowolnej mąki - groszkowej, z soczewicy, lub zrobić tradycyjne ciasto na naleśniki, jednak mąka z ciecierzycy powoduje, że placuszek jest chrupki, choć po pewnym czasie ciasto mięknie.

Do chrupek zrobiłam surówkę z:
  • 1 marchewki
  • 1/2 selera
  • 1 jabłka
  • 1/2 mango
  • kilku liści pomidora
  • łyżki octu ananasowo - miętowego
  • łyżki oleju pistacjowego


Warzywa starłam na tarce, mango  i liście pokroiłam po czym skropiłam octem i olejem. 
Słodkawa surówka świetnie uzupełnia te placuszki. 

Polecam ten zestaw

7 komentarzy:

  1. Ja to nazywam Twój blog Pomysłowa Kasia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za uznanie:), będę się starać nadal.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, to liście pomidora nie są trujące? Gdzieś czytałam, że są. Będę wdzięczna za zdementowanie tych pogłosek, bo mam pomidorowych liści pod dostatkiem. Nota bene, blog świetny. Gratuluję! Aga

    OdpowiedzUsuń
  4. Aga, odsyłam do Inez po więcej informacji. http://www.herbiness.com/liscie-pomidora-na-stol/
    Liście i zielone owoce zawierają tomatinę, nie solaninę. Porcje do 1/2 kg są bezpieczne, choć jak się obawiasz, możesz jeść mniejsze ilości:). Dzięki za odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki! Poczytam sobie. A na Twój blog będę wracać, bo bardzo mi się tu podoba :) Pozdrawiam! Aga

      Usuń
  5. Bardzo mnie to cieszy. Mi tez się coraz bardziej podoba:)

    OdpowiedzUsuń