wtorek, 15 lipca 2014

Tonik do twarzy

Do jego wykonania użyłam:

  • 10 ml oleju rycynowego
  • 20 ml maceratu z nagietka
Oleje odmierzyłam i wlałam do umytej i zdezynfekowanej butelki. Staram się użyć 20 - 30% oleju, reszta to faza wodna

Następnie ugotowałam wywar z: 
  • 1 łyżeczki wrotycza
  • 1 łyżeczki rumianku
  • 1/2 szkl wody
 
Przestudziłam i wlałam 40 ml odwaru oraz 40 ml octu z miętą. Mam butelkę 120 ml ale swoje objętości dostosujcie do wielkości butelki.



Następnie wymieszałam tonik, aby składniki się połączyły.



Przed każdym użyciem należy wstrząsnąć butelką aby faza wodno - tłuszczowa się wymieszała. Nakładam odrobinę na wacik lub szmatkę z mikrofibry i myję twarz, nie omijając brwi i rzęs - olejek rycynowy świetnie je odżywi. Ten preparat zmywa także makijaż, dzięki zawartości olejków, zwłaszcza rycynowego.
Co do zawartości oleju rycynowego to powinna ona tak wyglądać:

  • skóra tłusta : 30% oleju rycynowego + 70% oleju bazowego
  • skóra normalna: 20% oleju rycynowego + 80% oleju bazowego
  • skóra sucha : 10% oleju rycynowego + 90% oleju bazowego

Można sobie wyliczać lub dobierać jego ilość metodą prób i błędów, ale od czegoś trzeba zacząć. Ja robię to intuicyjnie
Powodzenia w mieszaniu:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz