środa, 16 lipca 2014

Placki z kapusty z sosem cebulowo - chrzanowym

  
Trzeba doceniać  liście chrzanu, które  zawierają glikozydy siarkocyjanowe, które posiadają właściwości niszczenia wirusów, bakterii oraz grzybów. Można dodawać je do surówek, używać do kiszenia ogórków razem z korzeniem, dodawać do sosu, podsmażyć na oleju jak szpinak, ususzyć i robić herbatkę czy doprawiać dania. Mięso, ser, jajka czy ryby zachowują dłużej świeżość jeśli zawiniemy je w liście chrzanu. Ja użyłam ich dzisiaj jako składnika sosu do placuchów.

Placuszki z młodej kapusty:
  1. pokroiłam główkę kapusty na 2 cm płaty, uważając, aby nie przeciąć głąba, który trzymał je w 1 kawałku:), czyli główkę na pół i każdą połówkę znów na pół itp
  2. ugotowałam je na parze
  3. panierowałam w cieście: z mąki z soczewicy, zmiksowanej 1 gotowanej cebuli z wodą, rozmarynu, kolendry i kminku oraz soli i pieprzu
  4. smażyłam na złoto na oleju kokosowym



A potem uczyniłam sos:
  • 1 ugotowana cebula
  • 3 łyżki maceratu z  z cząbru
  • woda
  • 1 liść chrzanu
  • 2 łyżki octu 
  • 1 łyżka musztardy
  • sól, pieprz, curry 

Zmiksowałam wszystkie składniki w blenderze i polałam placuszki, delikatne z chrupiącą skórką. Idealnie komponowały się z tym ostrym sosem.

  Zacznijcie używać tych liściorów :), nic nie powinno się  marnować skoro jest jadalne.


2 komentarze:

  1. Nie rozumiem za bardzo sposobu krojenia tych liści.. Czy mogłabyś to bardziej sprecyzować? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ nie ma sprawy. Kroje główkę kapusty na pół, znów na pół czyli ćwiartki i te ćwiartki znów kroje na pól tak długo, az pokroje w plastry a głąb zostaje na brzegu każdego płata. Czy trochę Ci to pomogło.

    OdpowiedzUsuń